Rada ICAO zgodnie z art. 37 Konwencji przyjmuje normy i zalecane metody postępowania (Standards And Recommended Practices, SARPs) w międzynarodowym lotnictwie cywilnym, wydawane w formie załączników (zwanych także Aneksami) do Konwencji. Aktualnie obowiązuje 19 załączników:
- Załącznik 1 – Licencjonowanie personelu.
- Załącznik 2 – Przepisy ruchu lotniczego.
- Załącznik 3 – Służba meteorologiczna dla międzynarodowej żeglugi powietrznej.
- Załącznik 4 – Mapy lotnicze.
- Załącznik 5 – Jednostki miar do wykorzystania podczas operacji powietrznych i naziemnych.
- Załącznik 6 – Eksploatacja statków powietrznych.
- Cz. 1 – Międzynarodowy, zarobkowy transport lotniczy – samoloty.
- Cz. 2 – Międzynarodowe lotnictwo ogólne – samoloty.
- Cz. 3 – Operacje międzynarodowe – śmigłowce.
- Załącznik 7 – Znaki przynależności państwowej oraz rejestracyjne.
- Załącznik 8 – Zdatność do lotu statków powietrznych.
- Załącznik 9 – Ułatwienia.
- Załącznik 10 – Łączność lotnicza.
- Tom I – Pomoce radionawigacyjne.
- Tom II – Procedury telekomunikacyjne.
- Tom III – Systemy łączności.
- Tom IV – Radar dozorowania i system zapobiegania kolizjom.
- Tom V – Wykorzystanie zakresu radiowych częstotliwości lotniczych.
- Załącznik 11 – Służby ruchu lotniczego.
- Załącznik 12 – Poszukiwanie i ratownictwo.
- Załącznik 13 – Badanie wypadków i incydentów statków powietrznych.
- Załącznik 14 – Lotniska.
- Tom I – Projektowanie i eksploatacja lotnisk.
- Tom II – Lotniska dla śmigłowców.
- Załącznik 15 – Służby informacji lotniczej.
- Załącznik 16 – Ochrona środowiska.
- Tom I – Hałas statków powietrznych.
- Tom II – Emisje z silników statków powietrznych.
- Załącznik 17 – Ochrona międzynarodowego lotnictwa cywilnego przed aktami bezprawnej ingerencji.
- Załącznik 18 – Bezpieczny transport materiałów niebezpiecznych drogą powietrzną.
- Załącznik 19 – Zarządzanie bezpieczeństwem (wszedł w życie 14 listopada 2013 r.