Rada ICAO zgodnie z art. 37 Konwencji przyjmuje normy i zalecane metody postępowania (Standards And Recommended Practices, SARPs) w międzynarodowym lotnictwie cywilnym, wydawane w formie załączników (zwanych także Aneksami) do Konwencji. Aktualnie obowiązuje 19 załączników: Załącznik 1 – Licencjonowanie personelu. Załącznik 2 – Przepisy ruchu ... czytaj całość
Blog Mikołaja Doskocza: Zawieszenie i cofnięcie licencji Mikołaj Doskocz Polska gospodarka Lotnictwo komunikacyjne samoloty bezpieczeństwo lotniska śmigłowce ciekawostki edukacja istotne Licencja to nie żona. Nie jest dana raz na zawsze. Licencję można stracić czasem wbrew własnej woli, co przyjemne nie jest. Dlatego dzisiaj podpowiem Wam co robić żeby jej właśnie ... czytaj całość
Rozpiętość - m Długość - m Wysokość - m Powierzchnia nośna - m² Max ciężar pustego szybowca = kg Min ciężar ładunku = kg Max ciężar ładunku = kg Max dopuszczalny ciężar szybowca w locie = kg Wsp. obciążenia dopuszczalnego: + / - m/s Wsp. obciążenia niszczący: + / - m/s
Rozpiętość - 17,8 m Długość - 8,21 m Wysokość - 1,7 m Powierzchnia nośna - 20 m² Max ciężar pustego szybowca = 345 kg Min ciężar ładunku = 62 kg Max ciężar ładunku = 186 kg Max dopuszczalny ciężar szybowca w locie = 540 kg Wsp. obciążenia dopuszczalnego: +6 / -3 m/s Wsp. obciążenia niszczący: +10,5 / -5,25 m/s
Dla ciężaru szybowca w locie = 340 kg ( 24,6 kg/m² ) Doskonałość = 31,2 Vmin = 60 km/h Vopt = 83 km/h ( max. doskonałość = 31,2 ; opadanie 0,73 m/s) Veko = 75 km/h ( min. opadanie = 0,7 m/s ) Start za wyciągarką przy wietrze do 12 m/s: 120 km/h Start za samolotem przy wietrze do 18 m/s: 140 / 135 km/h Lot nurkowy max: 195 / 135 km/h Lot z otwartymi hamulcami max: 195 ... czytaj całość