DLP 2017 - Regulamin

Dolnośląska Liga Paralotniowa to ranking pilotów latających ze startowisk usytuowanych w Sudetach na terenie Polski i Czech. Inicjatorem i pomysłodawcą DLP jest Piotr Sky Antoniak, który prowadził DLP w roku 2014, 2015 i 2016. Z końcem sezonu 2016 Piotr przekazał projekt pod moje skrzydła ;), znacie mnie jako Dariusz Fly ( starry ). To na mojej stronie można było śledzić klasyfikację DLP w roku 2015 i 2016, a mam nadzieję, że i w 2017 będzie to dla wielu z nas dalej fajna zabawa.

Proszę mieć na uwadze, że po pierwsze to zabawa, a po drugie próba zmotywowania jak największej ilości nowych, ale może i ‘starych’ pilotów aby oderwać się “pagóra”. Uczestnictwo w DLP doświadczonych pilotów pozwoli tym drugim nabrać odpowiedniego dystansu do swoich umiejętności i możliwości, zobaczyć co danego dnia było do ‘zdobycia’, oraz być może znaleźć to brakujące ogniwo w przełamaniu swoich oporów, aby spróbować latania xc, którego nieodłącznym elementem jest powrót do domu :)

Propozycja regulaminu na rok 2017.

Dolnośląska Liga Paralotniowa 2017 ( DLP 2017 )  to ranking pilotów latających z legalnych startowisk usytuowanych w Sudetach na terenie Polski i Czech. W DLP 2017 klasyfikowane będą loty pilotów PG ze startu samodzielnego (bez użycia wyciągarki), udostępnione publicznie na platformach xcportal.pl, xcc.paragliding.pl, oraz loty zgłoszone indywidualnie przez zainteresowanych pilotów i zoptymalizowane zgodnie z zasadami xcportal.pl, xcc.paragliding.pl lub xcontest.org.

Celem DLP 2017 jest porównanie lotów wykonanych danego dnia z różnych startowisk oraz wyłonienie Mistrza DLP 2017 na podstawie końcowej klasyfikacji prowadzonej od 1 marca do 30 września 2017 r.

Do klasyfikacji będzie wybierany najlpeszy lot z danego dnia, który zdobędzie minimum 15 pkt. Punktacja zgodnie następującymi zasadami:

  • przelot otwarty 1km = 1 pkt.
  • trójkąt płaski 1 km =1,3 pkt.
  • trójkąt FAI 1 km = 1,5 pkt.

Loty muszą być wykonywane zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Ranking będzie tak jak do tej pory uwzględniał podział na klasy; Open, Sport i Fun.

Dodatkowa klasyfikacja wprowadzona w 2016 r, czyli 50+, to loty powyżej 50 pkt.

W przypadku pozyskania sponsorów, zostaną ufundowane nagrody, puchary i dyplomy, które rozdamy na imprezie kończącej sezon 2017.

Piloci, którzy zgłoszą zastrzeżenie wobec uczestnictwa w rankingu, zgodnie ze swoja wolą nie będą uwzględniani w klasyfikacji.

Kwestie sporne będzie rozstrzygał zespół trzech pilotów, których zaproszę do współpracy i którzy zgodzą się podjąć tego zadania.

powrót